lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Nåja lite och ta i kanske.

Publicerad 2015-04-23 22:09:30 i Allmänt,

Då var det lite mer än en vecka sen jag började med cortisonet. 80 mg om dagen låter mycket kanske men det känns ok. Inget illamående eller andra tråkiga effekter. Är ff ganska pigg och mår relativt bra. Lederna framförallt i fingrarna har absolut blivit lite mjukare och inte fullt så tjocka eller spända kanske är ett bättre ord. Tycker att jag har blivit lite mjukare i benen också men jag trodde kanske styrka hade kommit tillbaka. Det var att ta i kan jag säga. Tror det har med att det känns mjukare överallt och därmed fick jag väl för mig att jag fått lite av den tillbaka. Fast jag tycker att jag kommer lite lättare upp från stolar, ur bilen osv. Man kan ju skita i varför så länge det känns bättre. Fick samtidigt som cortisonet en magmedicin och den är en skänk från ovan kan jag säga. Har inte haft halsbränna på hela denna tiden. vilket himmelrike!!!!!!!
Nu ska vi få nya schema på jobb IGEN och jag börjar tro att chefen driver med mig. Förra omgången av schemaändring för ca 2 år sedan efter möte med bland annat AF kom vi fram till att 6 dagar i veckan blev för mycket för mig och att mer än 4 timmarspass inte heller fungerade så bra.Vad gör han då nu på det nya schemat när min hälsa faktiskt också blivit ganska mycket sämre??? Sätter tider på mig så att det blir precis det vi kom fram till för några år sedan det inte skulle vara. Har fått 6 dagar på raken ena veckan och 2 dagar med 5 timmar på samma vecka. Efter varandra. Då undrar man ju. Tror han jag hittar på att jag är sjuk eller fattar han inte riktigt hur illa det är eller bryr han sig kanske inte bara?? Han tycker säkert jag är lat och gnällig bara. Det enda man får höra är att ja det kostar ju för mig att ha dig här och du har ju så många parametrar runt hur du kan jobba eller inte så det är svårt för mig att få ihop det. Men HALLÅ!!!! AF betalar ju mycket av min lön så hur kan jag då kosta så jäkla mycket pengar undrar jag. Han kan ju ta in en ny "normal"anställd då och se om det blir billigare. De timmar jag har måste ju ändå täckas upp av någon för det är inte bara påhittade timmar. Mitt pass behövs utan tvekan.  Om han inte vill att bara en personal ska hinna med att baka,fylla på  kassor, ladda grill mm på 1 timme förstås. Då behövs jag inte. Och hur svårt kan det vara att bara sätta över en av mina pass på en av vikarierna tex så att det inte blir 6 dagar på raken?? Jag fattar det inte. Ska prata med honom imorgon. Är det så att jag ska stressa upp mig pga detta också så kan jag lika bra söka något annat. Det är inte värt mitt välmående. Den saken är klar. Visst han är duktig på siffror och har fått upp affären från i princip stängning till att gå på plus. Bra gjort absolut men man borde väl vara lite lyhörd också när det gäller personalen eller??? Stämningen på jobbet börjar ju lite med ledningen. Flera gånger fått löfte om att det ska hända och det ska hända och sen händer NADA!!! Hur ser det ut om inte chefen bryr sig menar jag??? Ja ja nog spytt galla om detta då. Får se hur det utspelar sig imorgon men att en ändring måste göras det är det ingen tvekan om. Detta blev ett något aggressivt inlägg ser jag. Behövde tydligen få lite av detta ur systemet.
Tack för idag
See y!!!!!!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela