lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Reumatiska förbundet.

Publicerad 2015-02-27 22:00:13 i Allmänt,

Fick inbjudningskuvertet från reumatiska förbundet häromdagen. 21 kr i månaden kostar medlemsavgiften. Tycker det är helt ok faktiskt. Jag fick provex på deras tidning bulletin och lite andra grejer. Ska försöka komma iväg på ett medlemsmöte tänkte jag. Problemet är att det är onsdagkväll 18-21. Precis den dagen jag jobbar just kväll men det finns nog någon som kan ställa upp. Har ett par stycken som kommer tillbaka nu den 1:a mars efter barnafödande och brutna ben och så. Dem borde ju vara ganska pigga på att jobba lite extra kan man ju hoppas på. Idag har jag varit och fikat med min "syster"Linda. Hon är ju inte min biologiska syster men hennes mamma var ihop med min pappa när vi var små så vi växte upp ihopa under ett antal år. Jag kommer ihåg hur stolt jag var när någon frågade vem hon var och jag fick svara att det var min syster. Vi hade roligt ihop. Hon var extremt morgonpigg och det var inte jag. Det var jag lite irriterad på minns jag. Jag ville ju sova lite längre än till 7. Till saken hör ju att hon var 3-4 och jag var 7-8 så det var väl inte så konstigt. Vår stora hobby var att möblera om eller byta rum. Ha ha så dumt. När hon blev lite äldre var jag inte lika poppis som innan utan hon hittade ju andra vänner i sin egen ålder som sig bör. Lite svartsjuk var jag allt. Det har iallafall gått jättebra för henne. 2 barn har hon ihop med en ordentlig kille(det var jag som parade ihop dem för den delen så något har man ju lyckats med😀😀)och jobbar som narkossköterska på kk på Mas. Duktig tjej Och jag är väldigt glad över att hon faktiskt vill ta sig lite tid då och då att träffas och snacka lite skit. 
Ligger hos mamma nu och vi har ätit gott ikväll. Gert (mammas man) och jag har druckit några snapsar och mamma tog lite vin. Det är ju fredag ändå. Hundarna ligger och tuggar ben i benändan. Det är trångt med 2 hundar och en tjockis som ska trängas i en liten bäddsoffa när man är van vid dubbelsängen hemma men en natt eller ett par går bra. 
Dags att avsluta för idag. 
Må gott
See y!!!!!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela