lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Lite besviken är jag allt.

Publicerad 2015-12-16 16:31:14 i Allmänt,

Jaha så blev det då ingen behandling för att de inte hittade någonstans att sätta nålen. Jag föreslog foten för där brukar de ta blodprover men det var tydligen inget bra eftersom det är 5 dagars behandling a 4 timmar/ gång så förmodligen skulle inte fotens ådror klara det. Nu blir det inopererat en port-a-cath istället vilket är liknande CVK(centralvenkanyl) som man sätter i halsen fast detta är en platta som opereras in under huden upp vid bröstet ungefär som dem sen bara kan "öppna" och föra in medicinen i. Det är ju bra på ett sätt för det går ju rakt in i stora pulsådern så det kanske ger bättre effekt tänker jag men det är bara min egen teori. Remiss skulle skickas och det verkade som dem skulle försöka skynda på det lite. Nervös är jag för man blir varken sövd eller får lokalbedövning utan dem ger en någon medicin så man blir avtrubbad och inte minns något. Jag såg något liknande på tv och den stackaren låg och ojsde sig som han höll på att dö. De frågade honom faktiskt efteråt och han sa han mindes lite av det men han mindes ingen smärta. Med min otur kommer jag säkert känna det🤕🤕. Ja ja kanske det var bra ändå att det inte blev nu till jul men jag ville ju sätta igång och se om det fungerar. Mina händer börjar verkligen bli helt hopplösa att använda. Ingenting fungerar längre känns det som. Bara ta på sig byxor är ett helt företag. Hoppas man kan simma med den där grejen under huden för träningen börjar ju i januari och det är både vattengympa och simning. Ska ju förmodligen ha den i 6 månader eftersom det är så länge behandlingen ska pågå innan uppföljning. Det löser sig ju såklart på något sätt. Idag ska jag sticka och simma tänkte jag. Går sakta ff ner några gram om dagen. Har ju inte tränat nu något på någon vecka och det känns i musklerna. Blivit lite svaga tycker jag. Fått nya schemat också efter 11/1. Tur säger jag bara att det bara handlar om 6 v för min del för jisses vilka tider. Ganska många lediga dagar förstås men bara kvällar och långa pass på 7-8 timmar blir tufft när man jobbat 4 timmar per dag i 8 år nästan. Har fixat och delat några pass med andra och så får jag se hur det går. Fungerar det inte får jag väl ge bort ännu mer av mina timmar. Har en hel vecka utan tider alls men mitt avtal är ju 20 timmar per vecka så chefen lovade titta på det. De har ju betalt för mig mer eller mindre så det är ju bara att sätta mig i kassan när det kommer varor och sådär tänker jag. Eventuellt får jag bli kvar som vikarie och hoppa in lite då och då. 5 timmar per vecka får jag jobba utan att FK gnäller så det är ju ändå bra. Så länge det går så. Ja ja det var allt för idag. Dags att äta äpplekaka och den kallar hylliebadet. 
See ya!!!!!!!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela