lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

SEMESTER!!

Publicerad 2015-07-18 22:12:14 i Allmänt,

Jaha nu har man 5 v semester. Jävla skönt och bra timing. Mår inte helt 100. Tror att jag har en infektion i kroppen. 37.8 i feber och sover och sover och sover. Är ovanligt frusen. Tror mina svullna fötter beror på det också. Fast nu börjar det lägga sig. Höger fot är nästan normal så det är skönt. Har varit så nu ett par dagar. Får se hur det är imorgon. Får väl ta mig till VC och be dem ta sänkan annars. Inte normalt att först sova hela natten och sen vara uppe 2 timmar och sen sova igen 5 timmar. Konstigt är att förutom detta så känner jag mig inte direkt sjuk. Brukar känna av det ganska snabbt eftersom jag aldrig är sjuk. 
Ja ja än det ena än det andra. Jag undrar lite om det är för att jag sänkt mig för fort på kortisonet. Har gått ner från 40 mg till 5 mg på typ 3 veckor. Doktorn sa at jag skulle sänka mig med 5 mg var 5:e vecka. Jag har googlat biverkningar och vad som kan hända om man sänker för fort. Man kan få huvudvärk, illamående. Det har jag känt av lite. 
Nu har det gått ett tag sen jag skrev detta ovanför. Trodde inlägget var borta så jag tappade lusten att skriva men nu tänkte jag göra det och blev så glad att det fanns där. 
Ja ja uppdatering då. 
Har nu gått tillbaka till en dos på 30 mg kortison igen. Googlade det och den dosen man hade innan man fick problem skulle man gå tillbaka till så det är vad jag gjort. 
I 6 dahar nu har jag tagit 30. Mår bra och svullnaden är helt borta. Är öm i fötterna men det beror väl på svullnaden som varit fast nu börjar jag undra. Det har ju gått ett bra tag sen svullnaden gick ner. Knävärken har kommit tillbaka så det beror uppenbart på kortisonet men det är ju bara några veckor till. På måndag sänker jag med 5 mg. jag kommer trappa ner väldigt väldigt sakta denna gången. Läste att binjurarna kan lägga av. Mådde inte bra de sista dagarna innan jag gick tillbaka till 30. Hade tom feber. Inte mycket men ändå. Det skrev jag nog. Framförallt var jag extremt trött. Sov 9-10 timmar till natten och sen var jag uppe ett par timmar och den kunde jag sova igen 4-5 timmar. Vaknade och var inte ens utsövd. Jag är ff lite tröttare än vanligt men jag tror att jag kommit in i en liten humörsvacka. Ingenting känns roligt just nu tycker jag. Mer och mer skit drabbas jag av hela tiden och jag har ingen ork till något alls. Blommorna får vatten. Det är typ allt som jag orkar göra just nu. Det ser för jäkligt ut härhemma och ärligt så skiter jag i vilket också. Hundarna blir så klart omhändertagna också. Eller ja lite slarvigt med det också faktiskt. Råkade klappa Selma under armhålan häromdagen och kände världens hårkaka därunder. Så illa har det ALDRIG varit och jag skäms faktiskt av att barà erkänna det. Till mitt försvar så var det inte så längesen jag klippte henne med maskin och hon är inte jätteglad för att man tar med maskiner på benen så eftersom jag haft henne på köksbordet så har jag helt missat precis det området. Men fy vilket dåligt samvete jag fick. 
Lilla Ida har ff problem med bröstmjölk så på måndag ringer jag veterinären IGEN och ser till så att hon blir steriliserad. Det blir bäst så. För mig men mest för henne. Även om hon är pigg och som "vanligt" så blir det här med galastop dyrt i längden. Tror inte det är helt bra heller och ge henne det stup i ett. 
Som ni märker är jag så trött på allt när det gäller mig så jag orkar inte ens skriva om mig och alla krämpor och skit. Har några mer intima bekymmer också som jag inte skriver om för det känns lite privat och faktiskt ganska pinsamt. Jag vet ju inte heller vem som läser min blogg. Så det hoppar jag över. Ska ta tag i det också men just det som är problemet. Löser sig en krämpa så kommer 2 nya och hade jag varit som vanligt hade det väl varit ok men just nu känns det tungt. Så jag väljer strutsbeteendet. Stoppar huvudet i sanden. 
KBT behandlingen ringde jag också om. De har tydligen gått på semester och kommer tillbaka i början av augusti. Så kändes det som ett bakslag. Ringde till reumatiska föreningen för att sätta upp mig till bassängen på neurologiska och då hade dem semesterstängt. Visst verkar det löjligt att tycka det är ett bakslag men det är just som om när jag väl tagit mig i kragen och hittat lite ork till något av det som ska fixas så skiter det sig på ett eller annat sätt. Det är ju klart bara att ringa igen kan man tycka. Jovisst men ett hade varit skönt att VERKLIGEN kunna bocka av något på listan som AVKLARAT istället för uppskjutet. Fy vad detta inlägg blev mörkt. Jag orkar inte ens läsa igenom det för att kolla stavfel så ursäkta om det är lite tokigt någonstans. Förresten det finns en catfish på Facebook som kallar sig blind Sean. Se upp för honom. Ska lägga ut det på fejjan oxå och varna folk. 
Nää jag måste väl försöka rycka upp mig ?? Vädret kan man väl skylla lite på?? Man behöver inga extra tråkigheter för att bli lite deppig av det här "sommar"vädret. Jag har ju ändå semester. 😊😊
see yaaaaa!!!!!!!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela