lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Tjosan vad tiden går.

Publicerad 2016-07-27 01:27:48 i Allmänt,

Ser nu att jag skrev sist i maj. Ja hallå ja.Kör en uppdatering på de senaste månaderna och får väl försöka kasta in det jag glömmer här i nästa inlägg. Massor har hänt. FK ändrade sig efter mitt långa och ifrågasättande brev av deras kompetens bland annat. Det satte tydligen skruv iallafall så i juni fick jag klart att jag blev 100% sjukpensionär. Både sorgligt och lite förlösande. Fick igår klart att jag fått bidrag från kommunen till att få insatt en duschkabin eftersom jag inte kommer varken ur eller i badkaret riktigt bra längre. Det här med mina händer gör mig galen. Det blir fort sämre tyvärr. Träningen hjälper faktiskt för övrigt. Blivit lite stabilare och starkare. Snubblar inte lika ofta längre och har lättare för att ta mig upp från sittande ställning. IVG behandlingen tog slut nu i juni efter 6 behandlingstillfälle men ingen förbättring direkt vad jag tyckte. Jag vet ju förstås inte hur det varit om jag inte gjort det. De har låtit port-a-cathen sitta om det skulle behövas ytterligare en omgång. Om jag skulle komma på helt plötsligt att oj det hjälpte nog. Risken är nog minimal men jag tänker kanske ändå testa om några månader igen bara för att jag ju har möjligheten att göra det. Nu har dem ändå inte mer att erbjuda tydligen. Har sökt till VC för att få remiss till handkirurgen. Har hört om någon manick som ev kan hjälpa mig att stänga mina händer så att jag kanske får lite av gripförmågan tillbaka. Det hade ju hjälpt jättemycket såklart. Det har blivit så pass att lederna i fingrarna har stelnat liksom efter som man inte böjer dem. Känns som huden dragit ihop sig. Så jag tvingar ihop dem lite på kvällarna. Inbillar mig att det gör lite nytta.

Har tom lite ont i ena leden i ringfingret. Som om det blivit brosk eller något i den eftersom den inte böjs som det normalt skulle böjas.
Hundarna mår bra. De är båda på diet just nu. Har varit lite för generös med maten och speciellt Ida behöver gå ner några kilo. Tydligen är det så att på en liten hund är 1 kg lika med 7 kilo på en människa när det gäller övervikt. Samma som 7 människoår är ett hundår ju kom jag precis på. På lördag är det min födelsedag. Känns inte speciellt på något vis. Fyller ju varken jämnt eller 5 så skit detsamma. Ytterligare 1 år i säcken bara. Jag avslutar detta inlägg nu och återkommande vid ett annat tillfälle.
See ya!!!!!!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela