lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Då var det igång.

Publicerad 2016-01-26 09:13:48 i Allmänt,

Igår började IVIG behandlingen. Allt gick bra och mådde inte alls dålig men det var första gången så man vet ju aldrig hur det blir framöver. Var lite orolig att jag inte skulle kunna gå och simma ikväll men de är så gulliga och drar bort nålen och sätter en ny imorgon för att det ska gå. Supersnällt. Det kändes ju knappt när de satte nålen så det är ju ingen fara för min del. Vill ju sköta min träning för jag mår bra av det och det gör nytta. Utan tvekan!!!
Idag har jag förberett mig lite bättre. Har dricka med mig och bananer,clementiner och proteinbar. Man får ju kaffe här eller te. Men inget att dricka mer än vatten. BLÄÄÄÄÄÄ OCH TVI VALE för vatten säger jag bara. Kan inte dricka det. Varken med eller utan bubblor. Privigen heter medicinen jag får. Plasma är det tydligen. Lite seg genomskinlig vätska men det går bra. Tog lite mer än 3 timmar igår och då var det ändå förberedelser på ca 15-20 minuter. Tjejerna var hos mamma igår men mest för jag inte visste hur lång tid det skulle ta men nu vet jag ju och hur det än är så har dem ju det bättre hemma. Är ju hemma igen till kl 1 senast. De har fått mat och sådär så dem går det minsann ingen nöd på. Det gör det ju aldrig för den delen. Dem går till och med före mig själv i många lägen. Jobbade kväll igår men nu är jag ledig till helgen. Ganska skönt nu när behandlingen är hela veckan. 160 mg fördelat på 5 dagar ska jag få nu första omgången. Sen vet jag inte men jag tror dosen blir mindre för varje gång. Lite som med cortisonet. De gick ut stenhårt med det och med väldigt hög dos  och sen sänktes det successivt. Jag är så förhoppningsfull att detta ska göra LITE nytta även om läkaren säger att jag inte ska ha för mycket hopp. Fast läkarna vet ju inte allt såklart. De är bara människor dem också. Se bara på svinet som skulle låsa in kvinnor i sitt hem. Detta är ju inte heller det enda fallet där läkare varit inblandad och betett sig som svin. Menar inte att läkare är totalt meningslösa. Många är ju jättebra och bryr sig verkligen men vissa undrar man hur dem tänkte när dem valde yrke. Totalt avsaknad av empati och inte lyhörd för andra människor. Saknar man det bör man nog fundera på att skola om sig tycker jag. 
Det var allt för idag. 
See ya!!!!!
Lägger ut lite bilder från igår på hur det såg ut runt omkring behandlingen. 






Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela