lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Nytt år nya "friska" tag

Publicerad 2016-01-01 12:35:18 i Allmänt,

Sådär ja då var 2015 över och 2016 har kört igång. Måste säga att jag känner stor skillnad på hur jag rör mig med tanke på att jag gått ner 15 kg. Tror också att det faktum att jag slutat med mjöl, potatis och bröd spelar in. Jag vet att många med reumatiska bekymmer som ger sig in på LCHF modellen upplever stor skillnad i leder och muskler och jag tror också det gjort skillnad på mig. På måndag ska jag operera in en port-a-cath och sen kör IVG behandlingen igång efter det. Hoppas hoppas hoppas gör jag ju så klart men återstår att se hur det blir. Är nervös och funderar mycket på hur det ska bli. Känns som mina alternativ blir mindre och mindre. 
Stackars Selma var rent förstörd igår av alla smällare. Isch jag får lite panik för man vet ju inte hur man ska hantera när hon sitter och vrålskakar. Blev irriterad på dem som smällde faktiskt. Ida tycker inte heller om det men hon är inte riktigt så rädd som Selma ändå. Jag provade det där med lindan som dem lagt ut på Facebook. Jag tyckte nog det hjälpte lite ändå. Mamma satt på toaletten med henne när det var som värst och sjöng för henne. Hon är snäll min mamma och väldigt mån om sina barnbarn. Det är lite segt idag. Drack inte mycket igår men klockan var väl 2.30 innan jag somnade. Ja ja det var liten snabb uppdatering bara. Har inte riktigt mer att skriva om just nu så.....Gott nytt och god fortsättning på er alla. 
See ya!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela