lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

JAG MÅR BRA!!!!

Publicerad 2016-10-16 08:38:16 i Allmänt,

Alltså jag måste säga att jag är ganska positiv trots allt. Så klart har jag dagar då allt känns skit men faktum är att dem blir mer och mer sällan. Min träning har äntligen börjar visa resultat och jämfört med för 1 år sen är jag så mycket bättre. Jag har fått läkaren att skriva ut cortison till mig igen och jag tar ibland 1/2 ibland tar jag en hel men inte mer än så. Jag frågade läkaren om han trodde det gjorde någon nytta men det trodde han inte. Jag tycker ändå att jag känner lite skillnad och eftersom jag inte har några problem med biverkningar när jag tar så liten dos då fortsätter jag att tro på det. Kanske jag lila bra kunde tagit sockerpiller men egentligen kvittar det ju om jag tror på det. För 1 år sedan kunde jag knappt ta mig upp ur en stol men idag går det mycket bättre. Vill inte påstå att jag flyger upp men betydligt starkare har jag blivit så jag känner mig hoppfull. Har inte snubblat på länge heller och känner mig stabilare på benen så det är jag jätteglad för och extremt stolt över mig själv att jag har självdisciplinen att ta mig iväg på träningen även om det känns tungt vissa dagar. Har varit tvungen att skippa träningen något fåtal gånger och jag känner direkt skillnad. Var i Lund och provade ut en handske med censorer i fingertopparna från ett företag som heter bioserver men tyvärr fungerade det inte för mig i detta läget. De höll på med utveckling och i nästa stadie kunde det ev fungera för mig men nu har jag iallafall provat. Det är väl egentligen det som är mest frustrerande just nu. Det är ju svårt att träna den biten också men jag kör med min lilla "träningstång" så mycket jag kan. Försäkringskassan gav sig efter mitt långa brev dör jag inprojicerade idiotförklarade dem och deras kompetens så jag blev fullt sjukpensionär i mars i år. Jobbar några timmar varje vecka och jag är faktiskt så pass mycket bättre att jag funderar på att låta sjukpensionen vila och jobba 25% efter maj-juni månad. Var ju på Mallorca för några veckor sedan med pappa. Var lite orolig att jag inte skulle klara av att komma upp tex från flygplanets sitsar. Där är ju ganska tight och lite plats men det gick faktiskt kanonbra. Det var en mycket trevlig resa och vi åker igen troligtvis någon gång i maj juni nästa år. Tanken var egentligen vi skulle åka i december igen men av olika anledningar så blev det inte riktigt som det var tänkt. Det gör mig inget. Lika skönt att åka till våren fast jag hade sett fram emot att slippa lite av julstöket förstås. Går lite i tankar på att flytta till mindre lägenhet också. Stambyte ska ju göras här och hyrorna går ju upp så in i bomben så jag har nog inte råd att bo kvar helt enkelt. Försälringskassan har ju ett tak på hur mycket bostadstillägg man kan gå så vi får väl se. Förhoppningsvis kan jag jobba lite mer ett tag till och stora undan lite pengar till. Ska sänka min bilförsäkring och har redan sänkt hundarnas försäkring. Även telefonen kommer jag ändra operatör på och kommer då också ner någon 100-lapp till där också. I värsta fall får jag säga upp garaget också. Det kostar ju trots allt lite mer än 300kr i månaden men det är ju så skönt på vintern och även på sommaren såklart. Slippa skrapa bilen från massa snö och slippa gå in i en SUPERVARM bil. Det löser sig väl men jag vill ju helst inte flytta. Trivs så bra i denna lägenheten så det gör mig lite ledsen och orolig. Det dröjer ju något tag till innan dem ska börja så jag får väl fundera lite på hur jag ska göra men jag är hoppfull inför framtiden och det går på rätt håll när det gäller min fysik. Jag hoppas det fortsätter så ett tag till.
See ya!!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-16 09:41:24

Blir så glad att läsa att du mår så bra Anette. Det är ju fantastiskt. Önskar jag fick må lite som du. Mina besvär är tyvärr allt annat än bra. Jag har dock inte ramlat på länge-alltid nåt hihi😉
För mig är ju sväljandet det största problemet och just nu äter jag nästan ingen vanlig mat. Min pump håller mig uppe👍🏼
Var glad så länge dina muskler i halsen fungerar Anette!! Det är ett helvete...
Som sagt,jag blir så glad att allt funkar så bra för dig!! Underbart!
Kram kram från din IBM-kompis Ursula😘

Svar: Usch ja jag tänker på dig ibland och det att du inte kan äta. Vilket helsike. Jag håller tummarna att jag är en av dem som slipper det skitet. 50-50 chans ju. Än så länge är jag hoppfull och vem vet vi är ff unga så kanske forskningen kommer på något innan vi är helt pajade. Kram på dig❤️❤️😍😍
Nettan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela