lite av ingenting

Mitt liv med diagnosen IBM och lite annat smått och gott som dyker upp under livets gång.

Hyfsad dag slutade med en krasch

Publicerad 2017-09-06 23:03:05 i Allmänt,

Haft en ganska hyfsad dag fram tills kvällsrundan med hundarna. Jobbat några timmar utan bekymmer. Maratontittade på serien beyond( förbaskat bra serie för övrigt). Åt god mat efter jobb och sådär. ja en typ vanlig dag. Så kom det då till sista rundan med hundarna. Satte på koppel på Selma allt utom selen runt magen. Under en kort sekund hade jag en magkänsla att kanske ska jag knäppa magselen också men tänkte då med huvudet istället att ah jag kan göra det efter jag borstat deras tänder( jo jag gör faktiskt det NÄSTAN varje kväll). Satte på Ida kopplet och satte igång med selmas tänder. Skulle gå in på toa och skölja tandborsten när jag var färdig och på något helklumpigt sätt fastnar jag med foten i magselen som jag då ff INTE knäppt. Om jag bara gått på min magkänsla. Står på huvudet såklart i en trång dörröppning och slår upp knät igen. Samma knä som förra gången. Nu efteråt känner jag att jag troligtvis slagit axelpartiet i karmen också. Öm kan jag tala om. Så himla klumpigt så jag kan bara skratta. Fick krypa in till sängen så gott det gick med ett uppslaget knä och dra mig upp med hjälp av sängen. Tur man köpt en ny högre säng. Den har hjälpt mig upp många gånger kan jag tala om. Har man ingen mer än sig själv får man vara lite finurlig. Om inte det räckte så kom vi slutligen ut och då verkligen ÖSER regnet ner. Ha ha ha ja vad ska man säga? Skönt det är dags att sova så en ny dag imorgon. Kan bara bli bättre. 

See yaaaaaaa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela